De cât sport e nevoie pentru a-ți menține inima tânără?

Se pare că câteva antrenamente pe săptămână nu sunt suficiente.

Arterele se întăresc odată cu vârsta. Acest lucru crește riscul de boli cardiovasculare, inclusiv atacuri de cord și accidente vasculare cerebrale, mai ales dacă duceți un stil de viață sedentar. Oamenii de știință au verificat cât de mult trebuie să faci exerciții fizice pentru a proteja inima și vasele de sânge de îmbătrânire.

Studiul a implicat 102 persoane cu vârsta de 60 de ani și peste. Au fost împărțiți în patru categorii:

sedentari – mai puțin de două antrenamente de 30 de minute pe săptămână în ultimii 25 de ani;
moderați – 2-3 antrenamente;
pasionați – 4-5 antrenamente;
experimentați – 6-7 antrenamente pe săptămână.
Oamenii de știință au observat elasticitatea arterelor lor. S-a dovedit că diferite cantități de antrenament afectează artere diferite.

Exercitarea timp de 30 de minute de 2-3 ori pe săptămână ajută la menținerea sănătoasă a arterelor de dimensiuni medii care furnizează sânge la cap și gât.

Pentru sănătatea arterelor mai mari care transportă sânge la organele pieptului și abdomenului, acest lucru nu este suficient. Pentru a le proteja de îmbătrânire, trebuie să faci mișcare de 4-5 ori pe săptămână.

Cercetătorii recunosc că rezultatele ar putea să nu fie exacte, deoarece nu au ținut cont de tipul de antrenament, demografia și stilul de viață al participanților, deși toate acestea afectează în mod semnificativ sănătatea sistemului cardiovascular. Cu toate acestea, sunt optimiști. „Această cercetare va ajuta la dezvoltarea programelor de antrenament pentru menținerea sănătății inimii și chiar pentru a readuce inima și vasele de sânge ale persoanelor în vârstă la o stare mai tânără”, spun oamenii de știință.

Dacă decideți să verificați singuri, nu amânați până la bătrânețe. Nu puteți schimba sistemul cardiovascular într-un an. Acum, cercetătorii testează dacă este posibilă întinerirea inimii și a vaselor de sânge ale persoanelor de vârstă mijlocie în doi ani de antrenament.

Fiți activi în fiecare zi. De exemplu, mergeți la plimbare cu câinele dvs. sau mergeți acasă de la serviciu pe jos. Găsiți un sport care vă place și practicați-l de mai multe ori pe săptămână. Așa îți ajuți inima.