În ultima vreme, îl iubesc din ce în ce mai mult. Acum o să vă spun de ce.

Am întâlnit pentru prima dată acest minunat înlocuitor de zahăr când dezvoltam o alternativă sănătoasă la glazura de turtă dulce. M-am îndrăgostit imediat de siropul de cicoare, pentru că el a fost cel care a oferit glazurei stabilitatea necesară și nu a afectat culoarea.

Și acum uite câte avantaje are față de alte siropuri:

🌿 1. Compoziția siropului de cicoare la 100 g: 1,5 g proteine, 10 g carbohidrați și 65 g fibre alimentare (inulină). Rețineți – doar 10 grame de carbohidrați. În comparație cu compoziția altor siropuri, unde carbohidrații sunt în medie 65-75 g la 100 de grame și adesea nu există nimic mai mult. Siropul de cicoare este excelent pentru pierderea în greutate. Chiar și susținătorii dietei keto permit utilizarea siropului de cicoare ca îndulcitor.

🌿 Inulina este o sursă de fibre alimentare. 100 g de sirop de cicoare conțin 65 g dintre ele, iar în zahăr – 0 g. Inulina are un efect benefic asupra sistemului digestiv, spre deosebire de zahăr, care inhibă microflora intestinală benefică.

🌿 2. Are un indice glicemic scăzut: doar 10 unități! Aceasta este față de 70 de unități pentru zahăr rafinat. Totodata, siropul de cicoare nu contine fructoza daca este produs corect. În loc de fructoză, există inulină utilă (fructooligozaharidă). Datorită acestui indicator, siropul de cicoare este sigur pentru diabetici.

🌿 3. Siropul de cicoare are un conținut scăzut de calorii pentru un analog al zahărului: doar 167 kcal la 100 g. Acesta este de 2,5 ori mai puțin decât cel al zahărului.

🌿 4. Și bineînțeles, siropul de cicoare este un înlocuitor natural al zahărului, spre deosebire de îndulcitorii în pudră la modă care sunt nesiguri.

Printre dezavantaje: în primul rând, este mai puțin dulce decât zahărul și alte siropuri. În al doilea rând, costul său este mai mare. Dar cred că de dragul sănătății ar trebui să alegem produse cu adevărat sănătoase, chiar dacă sunt mai scumpe. La urma urmei, nu gătim zilnic prăjituri și produse de patiserie, iar cu o dietă echilibrată, consumul de îndulcitori va fi mic.

* Da, și trebuie să vă avertizez că, deși siropul de cicoare este sănătos, nu trebuie să îl beți în litri. Totul trebuie să fie cu măsura și la timpul lui.